معرفی بهترین برنامه های iOS

اگر به دنبال پیدا کردن بهترین و کاربردی ترین برنامه های iOS برای iDevice خود هستید، با ما همراه باشید.

معرفی بهترین برنامه های iOS

اگر به دنبال پیدا کردن بهترین و کاربردی ترین برنامه های iOS برای iDevice خود هستید، با ما همراه باشید.

چهارشنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۳، ۰۳:۴۱ ب.ظ

معرفی برنامه Notability

معرفی برنامه مفید Notability

Notability

توی هر iDevice ای مثل iphone, ipad و یا ipod برنامه ی یادداشت برداری یا Note وجود داره، اما این برنامه اونقدر قوی نیست که بتونه همه ی نیاز های ما رو برآورده کنه. برنامه ی Notability برنامه ای هست که نه تنها این نیاز رو برآورده می کنه بلکه می شه از این برنامه حتی تو  کلاس های دانشگاه برای نوشتن جزوه و یا خیلی جاهای دیگه استفاده کرد. در این قسمت می خواهیم به معرفی برنامه ی Notability بپردازیم.
اول از همه باید بگم که من سعی می کنم تو این معرفی اپلیکیشن ها، بیشتر برنامه های رایگان رو معرفی کنم، اما این برنامه رایگان نیست و قیمتش تا روز انتشار این مطلب 4.99$ بود و به جرأت می گم که بهترین 4.99$ بود که تو زندگیم خرج کردم! اما چرا؟!!
برنامه ی یادداشت برداری زیاد دیدیم، اما باور کنید با وجود این برنامه نه تنها به برنامه ی دیگه ای نیاز پیدا نمی کنید، بلکه حتی به دفتر و خودکار هم دیگه نیازی نخواهید داشت.
برنامه رو که باز می کنید با صفحه ی زیر مواجه می شید.
(برای دیدن عکس ها با اندازه ی بزرگتر روی آنها کلیک کنید.)

در سمت چپ، دسته بندی یا دفترچه های شما وجود داره که می تونید چندید دفترچه ایجاد کنید و توی اون یادداشت بنویسید، مثلا در عکس زیر من دفترچه "دانشگاه" درست کردم که می تونم توی دفترچه ی "دانشگاه" برای هر درس مختلف، یه یادداشت و یا دفتر مختلف باز کنم.


بعد از اینکه وارد دفترچه مورد نظرتون شدید می تونید یک یادداشت جدید به اون اضافه کنید.


همونطور که تو عکس بالا می بینید، ابزار های زیادی برای نوشتن متنتون دارید و می تونید اون رو به صورت Handwriting (یادداشت با دست خط خودتون) و یا با Type کردن انجام بدید.

می تونید متنتون رو Highlight کنید و به یادداشتتون، عکس از داخل گالری و اضافه کنید و یا با دوربین عکس بندازید و به یادداشت وارد کنید، امکان کشیدن چارت و نمودار هم به طور کامل هست و می تونید کل نمودارتون رو یکجا کپی کرده و یا به جای دیگه ای انتقال بدید.
اما مهمترین امکان Notability که اون رو از برنامه های دیگه متمایز می کنه اینکه شما می تونید صدا رو هم به یادداشتتو اضافه کنید. شاید بگید خیلی از برنامه های دیگه هم اینکار رو می کنند. اما فرقی که Notability با اونا داره اینه:

"فرض کنید شما سر کلاس نشستید، استاد داره درس می ده و شما با Notability دارید یاداشت برمی دارید و صدا هم ضبط می کنید. فرض کنید که شما همزمان با توضیحات استاد درحال نوشتن در Notability هستید و مثلا استاد می گه: A*B=C و شما هم اینو می نویسید و صدا رو هم ضبط کردید. بعدا که صدا رو پخش کنید دقیقا وقتی به قسمت A*B=C برسید، متن A*B=C خود به خود روی صفه تایپ می شه انگار که همین الان سر کلاس هستید."

از امکانات دیگه ی این برنامه امکان پسورد گذاری روی دفترچه ها و انتقال فایل ها و بک آپ گیری اتوماتیک به سرویس های ابری یا Cloud مثل Google Drive، Drop Box، iCould دارید.
در کل این برنامه همه ی نیاز های شما رو برآورده می کنه و اگه بخوام یه ایراد ازش بگیرم، اینه که شما نمیتونید متن ها رو به سرویس Evernote به طور مستقیم کپی کنید و اگه بخواین این کار رو بکنید اول باید متنتون رو به Google Drive یا Drop Box انتقال بدید و بعد این کار رو بکنید که امیدوارم این موضوع هم تو آپدیت های بعدی برنامه حل بشه.

نظرات  (۱)

سلام، این برنامه Notability از زبان فارسی پشتیبانی میکنه، منظورم اینه من با اپل پنسیل به فارسی بنویسم و این برنامه مثل زبان کیبوردی تایپش کنه؟؟؟؟ خیلی مهمه لطفا جواب بدید ممنونم 

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی